හැඳින්වීම

අසමි දකිමි සොයමි වර්ඩ්ප්‍රෙස් බ්ලොග් අඩවියට සමගාමීව ප්‍රකාශයට පත්කෙරේ

29 March 2015

ගස් ගල් වඳිමින්......... අපි යනවා..........!

23306
 මේ සටහන බලාපොරොත්තු රහිතව ලියවෙන්නක්. නමුත් මේ සඳහා පාදක වුන විවිධ කරුණු හිතේ කොනක තිබුනේ කාලයක සිටයි. අද එය එක්වරම එළියට පනින සිදුවීමක් වුණා. පුද්ගල නිදහස අනුව ඕනෑම පුද්ගලයකුට තමන් කැමති ආගමක්, භක්තියක්, විශ්වාසයක්, දර්ශණයක්, අනුගමනය කරන්නට, අදහන්නට, පිළිපදින්නට, දේශනා කරන්නට, පතුරවන්නට, ඇති නිදහස අභියෝගයකින් තොරයි.


   නමුත් සමහර පුද්ගලයන්ගේ ආගමික ක්‍රියාකළාපය, තවත් කෙනෙකුගේ පෞද්ගලික නිදහස කෙරෙහි බලපෑමක් එල්ල කරන්නේ නම්, ඒ පිළිබඳව පුළුල්ව කරුණු විමසා බැලීමට සිදුවෙනවා.

අද උදේ, අපේ පුංචි ජනාවාසයේ, (මෙය ගමක් කියන්නට බැහැ. ඉඩම් වෙන්දේසි ආයතනකින් මිලදීගත් ඉඩම් කට්ටිවල, නිවාස තනාගෙන පදිංචිවී සිටින පිරිසක් ඉන්නේ) එක්තරා කළබගෑනියක් සිදුවුණා. උදේ 9.00 ට පමණ, මට අසල්වැසියකුගෙන් දුරකථන ඇමතුමක් ලැබුණා. මෙන්න පණිවිඩය.

'..........' මහත්තයා, හරි වැඩක් වෙන්න යනවා, අර '...........' අයියලාගේ ගේ ළඟ ඉඩමේ තියන මහා නුග ගහ කපන්න යනවා, ඒ ඉඩමේ අයිතිකාරයා. බලන්න හරි අපරාධයක් වෙන්න යන්නේ. ඔතන හරි හාස්කම් ඇති තැනක්. අපේ '............' අයියට හොඳටම කේන්ති ගිහින්, පොලීසියටත් කිව්වා. මහත්තයා ඕඅයිසී මහත්තයට කෝල් එකක් දුන්නනම්, ටක් ගාලා එයි. අනේ මහත්තයා එන්නකෝ මේ සිද්දිය වෙන තැනට'

   මෙන්න මම දුන්න උත්තරේ.

'ඉතිං ඒක පුද්ගලික ඉඩමක්නේ. ඒ ගහ කපන්න එයාට අයිතියක් තියනවනේ. අපිට කිසිම බලයක් නැහැ ඒකට විරුද්ධවෙන්න'

   අරයා ආපහු කියනවා,

'අනේ මහත්තයා, එහෙම කියලා කොහොමද? මුළු ගමම එකතු කරගම්මු කියලා '.........' අයියා කියනවා. මහත්තයා විනාඩියකට එන්නකෝ. මහත්තයානේ සමිතියේ ලේකම්'

   අනේ අනේ නන්නානේ. අපේ ජනාවාසයේ තිබෙන සුබසාධක සංගමයේ ලේකම් මමය. නමුත් මේ සිද්ධියට එය ගාවාගන්නට මට බලයක් නැති බව, මේ අයට තේරෙන්නේ නැත. කමක් නැහැ, බලමුකෝ මොන මගුලක්ද කියලා, හිතාගත් මම, එතනට යන්න සූදානම් වනවිටම, මෝටර් බයිසිකල් දෙකක් අපේ ගේට්ටුව ළඟට ඇවිත්, මාව වඩම්මාගෙන යන්න. සමහර පොදු වැඩ වලදී, මම 'වලිසිංහ' කෙනෙක් බව දන්නා අය, අපේ ජනාවාසයේ ඉඳීමේ කරුමය ඔන්න ඕකයි.

   ඔන්න ඉතිං ගියා කියමුකෝ සිද්ධිය වෙන තැනට. දෙපාර්ශවයම (ගහ කපන පාර්ශ්වය සහ එයට විරුද්ධ පාර්ශ්වය) මාව දුක්ගන්නාරාළ කෙනෙක් කරගත්තේ නැතෑ.

   ඉඩම අයිති පාර්ශ්වය කියන්නේ, මේ ඉඩමේ ගෙයක් සෑදීමට අවශ්‍ය බවත්, එහිදී ගේට්ටුව ඉදිකිරීමට තීරණය කර තිබෙන්නේ, නුග ගහ තිබෙන තැනින් බවත්, ඒ නිසා ගස කැපීමට අවශ්‍ය බවත්ය.

   එයට විරුද්ධ පාර්ශ්වය කියන්නේ, මෙය හාස්කම් ඇති නුග ගහක් බවත්, මෙතන විශාල සුදු නාගයෙක් සිටින බවත්, (මා නම් කවදාවත් දැකලා නැත) මෙම ගසේ පඬුරු ගැටගසා මිනිසුන් බාරහාර වන බවත්ය. (පඬුරු වශයෙන්, රෙදි පටිවල ගැටගැසූ කාසි, ගසේ කරු මුල්වල තිබෙනු එවෙලේ මම දැක්කෙමි)

   'හ්ම්.............ඔපරේෂන් ප්ලෑන් එකක් හදන්න වෙයි වගේ' මට සිතුනි.

   කථාව අස්සේ, කරුණු කීපයක් මගේ නිරීක්ෂණාක්ෂියට යොමුවිය. ගසේ සෑහෙන කොටසක්, ඉඩමේ මායිමට පිටතින්ද පිහිටා තිබේ. ගස අලංකාර එකකි. හොඳ සෙවණක් ද දෙයි. මේ බලන්න මා ඇන්ද දළ සටහන.

Screenshot (7)

   ගසේ කඳ කොපමණ මහතදැයි කිවහොත්, එය පාරේ කොටසක්ද ගිලගෙන ඇත. අතුරු පාරක් නිසා, වාහන ගමනාගමනයට බාධාවක් නැත. දැන් ඉතිං රැවුළයි කැඳයි දෙකම බේරගන්න ඕනේ. මහදැනමුත්තා පාට් එක කරන්න වීම ගැන ලැජ්ජාවේ බැරිය. අපේ පාර්ශ්වය කපන්නත් බැරිය. ඉඩම අයිතිකාරයාට ගෙම්බර් දාන්නත් බැරිය. පොඩි 'ටිරිකිස් පාරක්' දාලා බලන්න හිතුවෙමි. මම ඉඩම අයිතිකාරයාට මෙහෙම කිව්වෙමි.  

'මහත්තයා, මේ ඉඩම මගේ නම් කවදාවත් මම මේ ගහ කපන්නේ නැහැ. නිකම් හිතලා බලන්න, මේ ගහ පසුබිමේ ගෙයක් හැදුවම, ඒ ගෙට ලස්සණ පෙණුමක් එනවා, හොඳ හෙවණක් ලැබෙනවා, අනික මේ ඉඩමේ දියසීරාවටත් මේ ගහේ බලපෑමක් ඇති. මහත්තයට පේනවනේ, ගහේ කඳෙන් සෑහෙන කොටසක්, ඉඩමේ මායිමට පිටින් තියනවා කියලා. ඒ නිසා කෝකටත්, ගහ කපන්න කළින්, ප්‍රාදේශීය සභාවට ගිහින් කියන්න. මහත්තයාගේම හොඳටයි මම මෙහෙම කියන්නේ'

  අනේ ඒ මනුස්සයා ඒක පිළිගත් බවක් පෙන්නුවේ නෑ. එයා කිව්වා, 'මහත්තයා, මම මහත්තයලත් එක්ක කිසිම ප්‍රශ්නයක් ඇතිකරගන්න කැමති නැහැ. මමත් මේ ඉඩම වාස්තු බලන එක්කෙනෙකුට පෙන්නුවම තමයි කිව්වේ, මේ ගහ කපන්න කියලා, මම ගහ කපලා මුල ගලවනවා. පාරට හානිවුනොත්, මගේ වියදමෙන් ඒ ඔක්කොම හදනවා. මම පාර නොහැදුවොත්, මහත්තයලා පොලීසි යන්න' 

   ඇත්තටම ඔහුගේ අදහස සාධාරණ බව පෙනෙනවා. මොනම ආකාරයකින්වත් ඔහුට අභියෝග කරන්න අපට බැහැ.

   ඉතිං මොකේදැයි දන් වළඳන්නේ කිව්වලු. දැන් මේ මහානුභාව සම්පන්න නුග වෘක්‍ෂ රාජයා සුරැකීමේ සංවිධානයේ කැඳවුම්කරු වන, අර '.........' අයියාව පසෙකට කැඳවාගත් මම, ඔහුට කරුණු පැහැදිළි කළෙමි.

'දැන් ඔයාට පේනවනේ, මේ ඉඩම අයිති එක්කෙනාට සම්පූර්ණ නිදහස තියනවා ගහ කපන්න. අනික, පාරට හානිවුනොත්, එයා එයාගේ වියදමෙන් ඒකත් හදනවා කියනවා. ඉතිං අපි මේ වැඩේ අතාරිමු'

'අනේ බෑ බෑ මහත්තයා, මේ මුළු වත්තම පැරණි රාජධානියක්, සූනියම් දේවතාවුන් වහන්සේගේ බැල්ම මේ මුළු වත්තටම තියනවා, අපි අපේ ගෙවල්වල උදේ හවස පිරිත් දාලා තියෙන්නේ, කාලි මෑණියන්ගේ බැල්මත් තියනවා, ඔය සුදු නයා, කෙම්මුර දවස්වල මේ ගහ යට ඉන්නවා, මෙතන පඬුරු ගැටගහපු අයට කවදාවත් වැරදිලා නැහැ' 

(කළින් කියන්න අමතකවුණා. මේ පැත්තේ කපටි අම්මණ්ඩිලා දෙන්නෙක්, දේවාල දෙකක් අටවාගෙන, මෝඩ අහිංසක මිනිස්සුන්ගෙන් සල්ලි ගරනවා)

ඔන්න මගේ ග්‍රහචාරයේ හොඳකමට මේ වෙලාවේ පොලීසිය ආවා. 'මෙතෙක් කථාව' අහපු පොලීසියේ ඕඅයිසී මට ඇහැක් ගැහුවා. මමත් ඇහෙන්ම උත්තර දුන්නා. ඕඅයිසී මෙහෙම කිව්වා, ඉඩම අයිතිකාරයට.

'පාරට හානියක් වුනොත් ඒක හදනවා කියලා කට වචනයෙන් කියලා බැහැ. ඒ නිසා ඔයා ප්‍රාදේශීය සභාවට ගිහින් කියලා, අනුමැතියක් ගන්න. අනික, ප්‍රශ්න ඇතිකරගන්න එපා. ඔයා අනාගතේදී මෙහෙ පදිංචියට එනවනේ. එතකොට ප්‍රදේශවාසීන් එක්ක සමගියෙන් ඉන්න ඕනෙනේ' කියලා.

කැඳවුම්කරු පාර්ශවයට කිව්වා,

'ඔයාලා මේ ගහට ගෞරව කරන එක ඇත්ත, නමුත් නීතියෙන් නම් ඉඩක් නැහැ, ගහ කපන එක වළක්වන්න' කියලා.

කැඳවුම්කාර පාර්ශ්වයේ නායකයා හොඳ සල්ලි කාරයෙක්. ඔහු වහාම නිර්භීත පියරක් ගත්තා. ඔහු කිව්වා,

'හොඳයි, මම ලෑස්තියි මේ ඉඩම සල්ලි වලට ගන්න' කියලා.

අනේ................ ඉඩම අයිතිකාරයා එකඟ වුණා. ප්‍රශ්නය විසඳුණා. ඉක්බිති සියල්ලෝ සතුටින් විසිරගියහ.

වැඩි දුරක් නැති නිසා, මම පයින්ම ගෙදර ආවා. ඒ එන මොහොතේ මට සිතුනේ මේවායි.

  • මේ සිද්ධියට අදාලව එතනට පැමිණි සියළුදෙනා සිංහල බෞද්ධ අයයි. නමුත් ඔවුන්ගෙන් බහුතරය, තිස්තුන් කෝටියක් දෙවිවරුන්ට අමතරව, විවිධ දෙවි වරුන් රාශියක්ද අදහන බව පෙනෙනවා.
  • මෙලෙස මේ රටේ තිබෙන සෑම නුග ගහකම අනුහස් තිබේද? අපේ ප්‍රදේශයේ ඇති මේ ගසේ අනුහස් ඇතිබව, ප්‍රත්‍යක්‍ෂ ඥානයෙන් අවබෝධ කර ඇත්තේ කවුද?
  • සුදු නයෙකු ඇත්නම්, ඌ ජාන විකෘතියක් නිසා සුදුපාට වූ බව, උසස් අධ්‍යාපනය ලබන මේ අයගේ දරුවන් වත්, තම දෙමව්පියන්ට පැහැදිළි කර නොදෙන්නේ ඇයි?
  • අර ඉඩම මිළදීගැනීමට ඉදිරිපත්වූ '..........' අයියාගේ පුතා, ඉංජිනේරු අංශයෙන්, විශ්ව විද්‍යාල අධ්‍යාපනය ලබයි. ඉතා පුදුමාකාර දෙයක් වන්නේ ඒ දරුවාද ඇතුළුව, ඒ පවුලම දැඩි ලෙස විවිධ දෙවිවරුන් ඇදහීම කිරීමයි.
  • බහුල ලෙස මෙවැනි ආගමික වල්මත්වීමක් දැකගන්නට තිබෙන්නේ, බෞද්ධයන් අතරයි. ඒ කුමන හේතුවක් නිසාද? 
  • ගස් ගල් වන්දනාව අපේ ජාන තුළම සැඟවී තිබෙන්නක්ද? 
  • තමන්ගේ ඇදහීම වෙනුවෙන් අර ඉඩම අයිති මනුස්සයාගේ මානව හිමිකම් කඩකිරීමට උත්සාහ කිරීම අසාධාරණ බව නොතේරෙන්නේ ඇයි?
  • අනාගතයේදී අර ඉඩමේ දේවාලයක් හැදෙනු ඇති. අර '...........' අයියාත් අනාගතයේදී දෙවි කෙනෙක් වී, ඒ නුග ගහට අධිගෘහිතවී, මේ ප්‍රදේශය ආරක්‍ෂා කරමින්, වැඩවදාරනු ඇති.
මොකද හිතෙන්නේ?


2015 මාර්තු මස 29 වැනි දින 0006 පැය
.emoWrap { position:relative; padding:10px; margin-bottom:7px; background:#fff; /* IE10 Consumer Preview */ background-image: -ms-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* Mozilla Firefox */ background-image: -moz-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* Opera */ background-image: -o-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* Webkit (Safari/Chrome 10) */ background-image: -webkit-gradient(linear, right top, left top, color-stop(0, #FFFFFF), color-stop(1, #FFF9F2)); /* Webkit (Chrome 11+) */ background-image: -webkit-linear-gradient(right, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); /* W3C Markup, IE10 Release Preview */ background-image: linear-gradient(to left, #FFFFFF 0%, #FFF9F2 100%); border:3px solid #860000; -moz-border-radius:5px; -webkit-border-radius:5px; border-radius:5px; box-shadow:0 4px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); -moz-box-shadow:0 4px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); -webkit-box-shadow:0 4px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); box-shadow:0 2px 6px rgba(0,0,0,0.1),0 1px 1px rgba(0,0,0,0.3); font-weight:normal; color:#333; } .emoWrap:after { content:""; position:absolute; bottom:-10px; left:10px; border-top:10px solid #860000; border-right:20px solid transparent; width:0; height:0; line-height:0; }